Musicoteràpia creativa (3)

El tercer dia del curs es va dedicar a tractar el moviment com a part integrant de la música. Simon Procter ens va proposar diverses activitats per aprendre a musicalitzar diferents moviments, doncs com a musicoterapeutes hem de ser capaços d’acompanyar musicalment el moviment a més de guiar a la persona cap a altres formes d’expressió corporal i conseqüentment d’expressió emocional.

El cos i l’emoció estan íntimament entrellaçats: una emoció comporta una gestualitat i expressió corporal determinades, mentre que un moviment repetitiu en el temps ens pot conduir cap a estats emocionals específics.

Després d’experimentar i veure com podiem acompanyar musicalment diferents situacions, vam veure una projecció on Paul Nordoff aplicava aquesta mateixa tècnica per a convidar a una nena a participar musicalment d’una activitat.

Seguidament va arribar el torn del taller de Santi Terratosa, qui ens va fer moure com a ningú, qui ens va fer vibrar, riure i sentir amb el moviment i la percussió corporal.

S’acostava el final del curs, que vam aprofitar per plantejar més dubtes respecte la metodologia Nordoff-Robbins, comentar casos per resoldre, i poc a poc anar païnt que tocava acomiadar-se d’aquell grup tan especial amb qui havíem compartit tres dies tan i tan intensos… Potser no és un comiat, potser és un fins aviat…

Anuncis

Quant a Rítmia

Em dic Celia Castillo. Des de petita la música ha estat molt important per a mi. Vaig començar desxifrant poc a poc els símbols que hi havia en una partitura i, sense adonar-me’n, aquells dibuixos sobre el paper es van anar transformant en una forma d’expressió. Tant és així, que ara i des de fa un temps, quan estic trista o amoïnada, recorro al piano per a deixar anar totes aquestes emocions i transformar-les en so i música. També sempre m’ha agradat escoltar, acompanyar, ajudar les persones en moments desconcertants o difícils. La musicoteràpia em va permetre unir la meva passió amb aquesta actitud i és per això que és tan especial per a mi. Al llarg dels anys he pogut comprovar en mi mateixa i en els altres que la música no ens deixa indiferents: tothom té respostes davant la música, i és això el que permet promoure canvis en les persones. En quant a la meva formació, sóc Diplomada en Educació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (2003-2007) i Màster en Musicoteràpia per la Universitat de Barcelona (2007-2009). Vaig cursar estudis de Piano al Conservatori Professional de Música de Terrassa (2000-2007) i de Violoncel (2007-2011). Actualment formo part de l’Associació Catalana de Musicoteràpia. He dissenyat i realitzat activitats de Musicoteràpia en els àmbits de la salut física i psicològica, geriatria, àmbit penitenciari, persones amb discapacitat psíquica i primera infància.
Aquesta entrada s'ha publicat en Beneficis de la musicoteràpia, Formació i investigació, Rítmia i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s