Relació entre la pràctica d’un instrument musical i desenvolupament cerebral

Les classes de música estimulen el creixement emocional i conductual dels nens. Així ho demostra l’estudi més ampli realitzat pel que fa a la investigació sobre els efectes en el desenvolupament del cervell de tocar un instrument.

Els investigadors de la Universitat de Medecina de Vermont van analitzar els escàners cerebrals de 232 nens sans amb edats compreses entre els 6 i els 18 anys, on s’examinava específicament el desenvolupament cerebral dels nens que tocaven un instrument musical (l’estudi no determinava quin instrument).

Els resultats que van trobar van ser que els nens que tocaven un instrument tenien un desenvolupament major de l’estructura cortical en les habilitats d’atenció, maneig de l’estrés i control emocional.

piano-691716_1280

 

En un altre estudi anterior, Hudziack i el seu equip d’investigadors van trobar relacions entre l’engrossiment cortical i aprimament en diverses àrees del cervell responsables de problemes de depressió, agressió i ansietat. “Volia veure les coses positives, el que creiem que beneficia el desenvolupament infantil “, va dir Hudziak . “El que em va sorprendre va ser el desenvolupament de les regions reguladores emocionals. Tothhom en la nostra cultura sap que si aixeco 2 kg, 4 kg, 6 kg, els meus bíceps es faran més grans. El mateix passa amb el cervell. No hem de sorprendre’ns que poguem entrenar el cervell.”

 

 

Extret de The Washington Post: “Music lessons spur emotional and behavioral growth in children, new study says”.
Anuncis

Quant a Rítmia

Em dic Celia Castillo. Des de petita la música ha estat molt important per a mi. Vaig començar desxifrant poc a poc els símbols que hi havia en una partitura i, sense adonar-me’n, aquells dibuixos sobre el paper es van anar transformant en una forma d’expressió. Tant és així, que ara i des de fa un temps, quan estic trista o amoïnada, recorro al piano per a deixar anar totes aquestes emocions i transformar-les en so i música. També sempre m’ha agradat escoltar, acompanyar, ajudar les persones en moments desconcertants o difícils. La musicoteràpia em va permetre unir la meva passió amb aquesta actitud i és per això que és tan especial per a mi. Al llarg dels anys he pogut comprovar en mi mateixa i en els altres que la música no ens deixa indiferents: tothom té respostes davant la música, i és això el que permet promoure canvis en les persones. En quant a la meva formació, sóc Diplomada en Educació Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (2003-2007) i Màster en Musicoteràpia per la Universitat de Barcelona (2007-2009). Vaig cursar estudis de Piano al Conservatori Professional de Música de Terrassa (2000-2007) i de Violoncel (2007-2011). Actualment formo part de l’Associació Catalana de Musicoteràpia. He dissenyat i realitzat activitats de Musicoteràpia en els àmbits de la salut física i psicològica, geriatria, àmbit penitenciari, persones amb discapacitat psíquica i primera infància.
Aquesta entrada s'ha publicat en Formació i investigació, Notícies, Rítmia i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s